۱۹ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱

تظاهرات اروپایی ها علیه قرارداد تجارت آزاد با آمریکا

تظاهرات اروپایی ها علیه قرارداد تجارت آزاد با آمریکا

مردم تعدادی از کشورهای اروپایی امروز در اعتراض به قرارداد تجارت آزاد با آمریکا تظاهرات می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، بدنبال افزایش نگرانی ها نسبت به تواقفنامه تجاری میان اروپا - آمریکا بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا و همچنین 15 شهر انگلیس، امروز صحنه تظاهرات اعتراضی خواهند بود.

بر اساس گزارش های رسیده این احتمال وجود دارد که 24 کشور از اعضای اتحادیه اروپا امروز شاهد برگزاری این تظاهرات ها باشند .

اتحادیه اروپا و آمریکا سال گذشته مذاکرات خود را با هدف ارتقای دادو ستد و سرمایه گذاری ها و حذف طیف گسترده ای از موانع برای تجارت دو سویه با امید افزایش نرخ رشد اقتصادی و اشتغال زایی شروع کردند.

یکی از شروط توافق نامه که با مخالفت های فراوان روبرو شده، این است که سرمایه گذاران خارجی مانند شرکت های سرمایه گذاری آمریکایی در اتحادیه اروپا، می توانند از دولت میزبان در صورت تغییر سیاست ها شکایت کنند.

این موضوع به اندازه ای مناقشه برانگیز بود که کمیسیون اروپا تصمیم گرفت برای آن از مردم به صورت آنلاین نظرخواهی کند، 150 هزار نفر به این نظرخواهی پاسخ دادند و کمیسیون در حال تحلیل این نظرهاست.

از طرف دیگر روند مذاکرات نیز با اعتراضاتی روبروست و مخالفان می گویند این مذاکرات به شکل مرموز و غیردموکراتیک انجام شده و در مورد آن اطلاع رسانی و شفاف سازی صورت نمی گیرد.
 

کد خبر 2387091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha